Friday, March 12, 2010

huh....penatnyerr.....


Huh.....penat tak hilang lagi....setengah hari ke jabatan imigresen kat pkns shah alam...berjam2 lamanyer..bosan giler...
Nasib baik ade kerja yg menemani aku...huhu

Mula2 tu...tungu giliran lebey kurang sejam suku. Ade 11 owang depan aku..da siap2 da neh bawak gambar pasport 2 keping. Photostet ic, mesin gambar sume ade kat sana...complete..hahaha..aku je mengelabah cari surat beranak pagi2 buta sampai menggigil lutut aku xjumpe2...last2 tak payah...haru biru aku...sampai je kaunter orang tu letak la gam kat gambar aku...last2 dia kata 'maaf dik,kami tak boleh terima gambar ni.background biru dia cair'. waaaa.....nasib baik la kat citu ade khidmat mesin automatik gambar...lebur RM10 aku..huhu. Tapi tak pe la...sekurang-kurangnya kakak tu sanggup tunggu aku..tak payah aku nak pi amek nombor lagi..haha.. Tenkiu kak ~~~

Tungu punye tunggu....kene panggil..pastu bayar RM100. Murahhh....baru je dilaksanakan utk mereka yg baru membuat kali pertama atau pelajar yang nk sambung belajar ke oversea. Selamat duit aku....hahaha...Lepas je bayar, owang tu kate 'emm,mintak ic...cap jari..ok, lepas 2 jam amek pasport di kaunter 1 erh...' Perhhh...tunggu lagi..2 jam lagi lak tu.. Hmm...xpela..aku pon merayau la sekeliling pkns tu..rasenya da berapa kali tawaf keliling banggunan tu. Waaa~~


Aku wat pasport pon sbnarnye makcik aku la beriya ajak ke singapore temankan dia pi trip ngan kawan-kawan dia. Mula2 malas gak..penat tuh keje jauh...tapi pikir punye la pikir dari aku duduk termenung tak sedar diri baik aku mengisi masa lapang menyibukkan diri. Susah kalu kepala aku ni tak boleh berehat berfikir. Pertengahan taun g Singapura, bulan depan kawan-kawan ajak g sukan lasak "ATV Malaysia" http://www.atvmalaysia.net/index.html


So xde la aku nak mengelamun memanjang....da lame aku tak join aktiviti cam ni...biasa duduk di rumah bersama keluarga..itu cara aku..lebih senang dan selesa bergurau senda bersama adik beradik dan orang tua ku. Terhibur aku dengan keletah diorang...ehehe

Apa2 pon GAMBATEEEE!!!! hikhik....
-ATV Malaysia-

Syukran jazilan

1 comments:

Unknown said...

mcm best je?
jgn risau.. pasal passport memang menyakitkan ati..
sy penah berulang alik sampai 3 kali ke immigration ofis gara2 gambar..

Post a Comment