Friday, December 10, 2010

laSt TiME....

Seperti biase...semakin sibuk dan stress dengan keje, lagi2 production...cube la sehari xde masalah boleh x?? huh...nak bercuti pon xley....hampeh boss xkan approved, mc pun kene panggil...keee aku yg baik sangat pon xtau la..huhu...

k...kembali ke stori, al kisahnye...tetibe hak isteri cum boss ak gak nak wat suprise beday party dia utk suami dia cum boss ak gak...da la kepala ak tengah2 meletup sbb keje, bengkak mata aku sbb keje..huarghhhh....layannnnnzzz

then ini la pic mase party tu...diadakan di bora asmara damansara...ala2 romantik gitu..bali..exactly cam tamarind..tapi xla sehebat dan semahal gile tamarind yg makan 2 person sampai 25++...kene pulak dengan perut pelik En Teddy, hak itu pun xley ngam..ish pelik2......balik2 nasi goreng kampung dier...huh...pantang nampak nasi goreng kampung!! hahhaha...gurau je erh En Teddy
Ini antara dishes yg sempat diambil picture...giler melantak aku. lamb chop, beef and salmon fish...dah aku ingat berhidang...xtau lak main course...asyik makan je aku ni...harap je badan kecik...hahhaha....


Nak dijadikan cerita..bersebelahan kami...dalam restoran...salah satu partition dalam...'aku yang kat luar nyer'...ade krew BANG BANG BOOM...dok nak mengenakan orang...konon2 perompak la...hahhaha....kelaka tol cuak giler minah 3 orang tu...tetibe datang la beruk ni BANG kan minah2 ni...hahhahhaaa...ape lagi...tak lepas peluang shoot depa...hahhahha....


!st time aku g party beday ala2 western gitu...dengan ade main biola nyanyi utk kami...lagu beday..siap menari poco2...berbayar tu beb...huh....siap minum2...tapi bukan alkohol ye...ala2 barat la....hukhuk

k..sampai di sini saja....waalllaaaaaaaaaaa (^_^)

Saturday, October 30, 2010

Akhirnya......

Lame rasenya tak menulis blog...terlampau bz sejak akhir2 nie...akhir2 ni ke??? aku rase lame jer...waaaaa.....snaye da tak tahan badan, jiwa raga, mental dan segala2nya...ibu aku cakap, anak aku da macam orang jantan dah...hukhuk...

Bile da lame tak bukak n tulis blog...tengok2 da 2 bulan lebey tak bersihkan sawang2 blog..ahahhaha...so stat now,

i'm a big gurl, big responsible, big life and the most important got a wonderful life...
(walaupun gile penat keje)

Thanks to Allah akhirnya terhimpun segala hikmah disebalik kekecewaan
Thanks to all my family and friends

Monday, August 9, 2010

MESEJ IBU

Teringat suatu ketika dulu ibu pernah bagi mesej pada ku...tika itu aku baru ketahui, hatinya sudah punyai mutiara lain..itu pengakuannya. Pada masa itu, ibu seolah tau terobeknya hatiku walaupun tika itu aku mengunci diri di dalam kamarku...

Ini diantara mesej yang masih ku simpan hingga kini;

"Airmata bagaikan mutiara di tengah padang pasir yang luas.
Usah terlalu mudah menumpahkannya untuk satu berita sedih...
tapi bangkitlah untuk membuktikan anda tak lemah hanya oleh Ujian perasaan.
Dia yang mengecewakan anda bukanlah insan terbaik.

Biar dia pergi hari ini daripada esok hari,
kerna setiap yang bernama setiap hari itu
adalah kelukaan yang lebih dalam...
setiap kekecewaan hari ini sebenarnya lebih baik dari esok hari,
sebab kekecewaan hari ini
pastinya tak sedalam esok hari yang mendatang.

Semakin dalam rasa cinta dan sayang anda,
semakin sakitlah apabila anda dikecewakan.


Marilah jadikan alam ini tempat yang lebih baik untuk menghirup udara bersih.
Berdirilah di atas bukit dan sama-sama menikmati dinginnya hawa dan saujana pandangan, usah jadi pendaki yang tak pernah sampai dan akhirnya kecundang.
Kitalah yang membawa diri kita sendiri ke puncak menara
dan ke dalam jurang dalam...

Fikir-fikirkanlah sendiri...
Andainya hidup ini boleh difahami dengan kewarasan
ia sesuatu yang amat indah
dan mendambakan belaian sayang...
Sayangilah diri...
tinggalkanlah dengan langkah yang teratur
andai anda terpaksa pergi...


Gagal melupakan kerna mengikut kata hati..
perasaan sedih sayu hiba tak seharusnya diturutkan sangat
sebab nyata ia merosakkan... ibarat jangan memikirkan pelangi...
bagaimana indahnya kita tak kan mampu mengapainya
kerna ia hanya ilusi...
Semakin berusaha mendapatkannya semakin ia menjauh...
mengejar pelangi hanya mengundang kekecewaan....


Bangunlah!
Bangkitlah!
Usah bersedih hanya disebabkan oleh
seorang lelaki yang tak jujur,
tak setia
dan sanggup memperlakukan anda sedemikian rupa....

Mengapa anda mesti kalah...
sedangkan nyata anda luar biasa bagus dan hebat sekali?
Sebagaimana hadis qudsi ada menyebut
"jangan berdukacita atas sesuatu yang Allah Swt telah selesaikan urusannya untukmu". Kesempatan untuk anda jadikan hidup berkualiti sentiasa terbuka selama mana kita mahu berusaha."


Pada masa kini, aku sedang berusaha untuk mengikis perasaan yang memakan diriku..aku cuba dan berusaha untuk gembira, gembira demi ibu ayahku, adik2ku...dan semua cintaku aku tumpahkan pada Yang Satu, kekasihku Allah swt...pada Dia aku memanjat kesyukuran dan pada Dia juga aku menghamburkan senduku...

Moga Ramadhan kali ini, aku diberi masa, kesihatan yang baik agar aku dapat menambahkan cintaku pada-Nya dan moga Ramadhan kali ini terhapuslah segala dosa-dosa yang telah aku lakukan. Moga Allah terima taubatku...aminnnn~~~

Tuesday, August 3, 2010

Doa Orang yang Menderita Kesedihan Mendalam

Kehidupan di dunia merupakan permainan dan senda gurauan. Ada kalanya menang ada kalanya kalah. Susah dan senang silih berganti. Orang beriman yang benar2 memahami hakikat kehidupan di dunia tidak akan pernah membiarkan dirinya tengelam dalam kesenangan sehingga membuat lupa diri.

Saat ia dirundung malang, maka ia segera kembali kepada Yang maha Pengasih, Allah swt. Ia segera mengingatkan (dzikrullah) dan memangil-Nya. Sebab ia tahu bahawa hanya dengan mengingat dan memanggil Allah sajalah hati akan peroleh ketenteraman. Tidak ada tempat lain yang patut dijadikan muara pengaduan selain kepada Rabb

"Orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah-lah hati menjadi tenteram." (Ar-Ra'du ayat 28)

Setiap orang pasti mengalami keadaan hidup yang mendatangkan kesedihan. Bahkan kadangkala ujian hidup terasa begitu berat, ia menjadi penderitaan yang menimbulkan kesedihan yang sangat mendalam. Barangkali ada diantara mereka yang putus kasih, atau pulang ke Rahmatullah, atau barangkali baru mendapat laporan perubatan dari doktor dirinya @ keluarga mendapat penyakit berat.

Apa-apa pun keadaannya, semua itu ujian Allah bagi orang yang beriman. bila ia lulus menghadapinya, maka darjat imannya akan naik di sisi Allah


Alhamdullilah akhirnya aku menjumpai satu doa di mana Rasullulah Muhammad saw mengajarkan sebuah doa bagi sesiapapun yang menderita kesedihan mendalam:


"Ya Allah, rahmatmu aku harapkan, janganlah Engkau serahkan segala urusanku kepada diriku sendiri walau sekejap mata, perbaikilah segala urusanku, tiada ilah yang berhak disembah selain engkau."

Celaru

Hmmmm....nothing much to say...tapiii hati xpernah berhenti berkata-kata..
Hmmm...penat untuk ku suarakan di bibir @ tekankan di papan kekunci ini..
Entah mengapa, kebelakangan ini..aku lebih senang untuk mendiamkan diri dari berbicara apa yang bergolak di jiwa
Tekanan kerja, tekanan jiwa...
Walaupun jiwa2 terasa ditekan2..
dan mulut terkunci rapat..
Namun pada Allah aku bersujud dan merintih..
pada Dia aku hamburkan segala2nya
pada Dia aku luahkan kesedihanku
dan ku hamburkan air mataku
dan pada Dia juga aku memohon keampunan dan kerahmatan
agar aku diberi segenap kekuatan dalam menempuh UjianNya

Biarlah aku kehilangan kasih sayang seorang insan bernama lelaki dari aku kehilangan kasih sayang dan perhatianMu ya Allah... Sesungguhnya nikmat cinta padaMu lebih manis dari cinta pada hamba-hambaMu

Sunday, July 25, 2010

Ulangtahun ku....

Bersyukur ke hadrat Illahi diberikan kesempatan umur yang panjang dapat ku meneruskan perjuangan sebagai hamba Allah di bumi yang usang ini. Ku panjat kesyukuran kerana diberi peluang menikmati bulan Ramadhan yang ditunggu2...terasa rindu dan pilu menantikan bulan kebesaran itu, bulan penghapus segala dosa.

Dan pada malam hari ulangtahun kelahiranku....diri terasa sungguh terharu kerana kasih sayang ibu bapa dan adik2 ku dalam erti menghargaiku sebagai seorang yang paling bermakna dalam hidup mereka. Lepas je mereka nyanyi, wish besday...bergurau2...aku masuk ke bilik...termenung.. Ya Allah...tetiba airmataku mengalir....seperti angin bayu menghembus ke ronga2 jiwaku...sungguh hebat nikmatMu Ya Tuhan...inilah ulangtahun yang terbaik buatku..lantas ku mengambil wudhu', bersujud dan memanjatkan kesyukuran atas kasih sayang-Nya yang tak pernah putus bersamaku.

Sesudah itu, lantas jari jemariku menekan papan kekunci...ya Allah, begitu banyak ucapan besday dari rakan2 ku...terima kasih yang tak terhingga pada mereka. Bukan sahaja dari rakan2 ku...lina aka makwe afiq, ayu aka makwe acap, ali aka kawan biha bg msg melahirkan kata2 penghargaan. dan yang paling ku tidak sangka, rakan akrabku semasa di sekolah rendah; Reihan...mengingati besday ku...bila je tutup fesbuk, tergerak ati untuk melihat blog ku..

ehhh??? adik ak da update la...

Terus ku membelek...
Tatkala itu juga air mataku berhamburan keluar...
Tak sangka mereka begitu menghargai dan mengasihi ku...

"acap tulis nie cume nk gtaw
terima kasih sbb salu ambil berat kat acap,
mkn minum,duet belanja n etc..
terima kasih sbb selalu tolong acap bwt mcm2 keje,
slalu amek n anta uitm,
time kasih bnyak2..
jasa tu x ley nk trbalas dgn duet..x trkire.



jadilah org yg tabah,
jgn slalu menangis,
lupakan kedukaan..
mulakan hidup yg baru..
kalo akak nk tawu,
mase kejadian tu senanye sume orang menangis..
abg,ibu,biha...
senanye akak x keseorangan.
sape sangke menda tu bley brlaku.
sume org sntiasa di sisi akak.



acap ingat lg mse mlm tu...
adlh malam ujian c programming,acap nga blaja..
tetibe lpas isyak acap dpt pnggilan dr ibu,
bu nangis2 kt acap.
acap tanye,nape nie bu?
acap...$@@%$#%^..
terkedu acap bila dengar.
menitik air mate ble bu cter sumenyer.
same jgak ngn abg afiq...
ktorang sume support akak..
kdg2 ktorang bncang dlm blek..
mcm mana nk bwat.."

Buat adik2 ku...terima kasih atas segala2 nya...Hakikat sebenarnya adik2, ibu ayah la permata hati akak, penyeri hidup akk..akak terasa kehilangan sangat bila kowang sume da masuk universiti, xde kat rumah...mula2 acap pergi...akak terkebil2 rase pelik, kalau tak selalu akk suke baring sebelah acap walaupun sempit...hehe. Lepas abang afiq balik rumah sewa lagi la rasa keseorangan...dan ibu la jadi mangsanya....haha...buat kawan gaduh akak. Dan seperkara lagi, janganlah kalian risau akan kekandamu ini..'cewah'...akak da dapat menerima takdir dan buang jauh kedukaan itu...dan akak da sepenuhnya memaafkan ady. Ady tak bersalah...dia pernah membahagiakan akak. Allah da aturkan perjalanan akak..dan sekarang akk da boleh bergembira..rase ringan sangat.

Betul kata lina...manusia mudah memaafkan tetapi itu hanyalah di bibir dan lahiriah sahaja, tetapi manusia susah untuk memaafkan dari lubuk hatinya...dan ternyata sebenarnya kite tidak sedar...ianya begitu sukar untuk dilakukan...

Sekian...

Sunday, July 18, 2010

KL

Sejak bulan 2 kali terakhir aku bersama ady...kali terakhir tu juga aku menjejakkan kaki ke sana. Dan hari ini aku tak dapat mengelak...walaupun hanya duduk di kereta menunggu afiq ke lowyat..hatiku diruntun sedih... Ya Allah...Kau kuatkanlah hatiku... Terlalu banyak kisah..memori yang kami cipta bersama..dan sepanjang perjalananku ke UKM, aku cuba menahan sendu di hatiku..Saat ku sujud menadah tangan pada Yang Esa, saat itu juga air mataku berhamburan mengalir...hanya Dia yang mengetahui segala isi hatiku...dan tika perjalanan pulang, tika itulah bebanan di jiwa dapat ku lepaskan. Satu persatu imbasan..memori, kejadian dan segala2 nya bermain di mataku...

Allah...Kuatkanlah semangatku Allah

Wednesday, July 7, 2010

1 Malam yang Hening

Nenek...dira minta maaf banyak2 nek...dira tau dira salah.tapi dira terpaksa.

Seksa hati ni nek...dira benci diri sendiri bila tipu nenek..lepas dira tipu mesti dira diam..tak tahan..rasa marah pada diri..dira minta maaf..dira sayang nenek, sebab tu dira buat sume ni. Ibu pun larang dira berterus terang.. Ya Allah bantulah aku wahai Tuhan yang Mengasihi. Berilah ku semangat selagi mana yang boleh.
Malam tadi nenek tanye aku.. ada afiq di bilik

Nenek : dira...ni nenek nak tanye sikit
Dira: ape dia nek..
Nenek : Ady apa kabar? da keje da?
Dira : Belum lagi nek..tak abis lagi belaja..buat master kan susah..lamaaa
Nenek : la...macam mana..nenek risau la dira
Dira : nak risau apenye nenek...relek la... dira baru 25 kan..muda lagi
Nenek : bukan dira da 26 ke?
Dira : takla...dira baru 25..ramai lagi kawan2 dira yang tak kawen lagi. baru je 6 orang yang kawen. Yang cina lagi la sowang pon tak kawen ag
Nenek : yang cina tu lain..yela..nenek risau, harap yang sana 'ADY' jujur la.. (tersentap hati aku)
Dira : dia jujur la nenek..tak de la..nenek jangan la risau..tak de papenyer, kalu jodoh tu tak ke
mana. PERCAYA JE PADA DIA

Nenek terus diam..aku pulak baring meniarap menahan geram pada diri sendiri.. Ya Allah, sampai bilakah harusku lakukan perbuatan ini...kenapa nenek punyai rasa itu?? kenapa kejujuran dan kesetiaan yang nenek bangkitkan?? Ya Allah..Kau jauhkan perasaan itu pada nenekku ya Allah..Hanya PadaMu ku berserah

Tuesday, July 6, 2010

kU bErsYukUR YA TUHAN

Alhamdullilah....AKU dan ADY da bekerja.....kami sama-sama melangkah ke alam kehidupan. Ternyata bukanlah tempatku untuk berada disampingnya dalam mengorak langkahnya ke alam pekerjaan... Mungkin yaaa...aku agak terkilan kerana inilah impianku untuk berada dan berkongsi saat2 suka dan duka tatkala impiannya dan impianku tercapai. Saat ady susah suatu ketika dahulu ketika belajar, tika itu juga aku sentiasa berdoa agar dia dipermudahkan, meminta agar Allah mengabulkan impian kami berdua..agar dia dapat melakarkan cita2nya sebagai seorang pendidik..cuma aku tidak menyangka, aku tidak berada disampingnya tika kejayaan itu tercipta.

Dan tika saat dia berduka dan stress, diriku di sini juga tak pernah putus berdoa..dan pabila dia jatuh sakit, akulah orang yang paling risau dan tak keruan hinggakan ibu dan izat la yang selalu tenteramkan aku mengatakan kau tiada apa2..mungkin aku terlalu memikirkan, siapakah yang akan membelikan kau makanan? siapa yang akan bawakan kau ke klinik? dan adakah kau akan makan ubat? kerna aku tau....kau amat susah untuk menelan ubat..dan kau juga alami alahan pada 3 jenis ubat iaitu bactrim, poirstan dan septrim. Itu sume masih lagi ku ingat, apa yang kau suka, sakit dan segalanya.

Tetapi...baru ku sedar...sedikit ingatan untukku langsung tiada di mindamu...dan kau meminta maaf. Saat itu baru ku sedar...bukanlah aku cinta Agungmu, bukanlah aku cinta sejatimu..mungkin dahulu kau terlalu gopoh..kau ingat aku punyai kecantikan dan rupa paras..tetapi setelah kau lafazkan baru kau sangkakan yang aku tak punyai semua itu



Aku hanya punya hati ady...sekeping hati yang tulus dan ikhlas..hanya untuk suamiku. Aku juga punyai hak untuk hidup bahagia...tapi kau telah musnahkan. mungkin ini adalah silapku kerana mencintai kau sepenuh hati. Dan sepanjang usia perkenalan kita...sedikit pun aku tidak pernah melihat akan rupa parasmu...harta..duitmu..malah aku merasakan duitmu itu lebih baik diberi pada keluarga dan kegunaan dirimu. Dan keikhlasan hatiku telah kau bayar dengan seribu kedukaan yang kau lakarkan. Bukan mudah untukku terima seseorang...dan kini lagi susah untukku menerima kehadiran cinta.

Apa yang terjadi padaku semua adalah kerana cintamu...aku da tak mampu untuk terima cinta atau kehadiran insan lain. Airmata da sebati dalam jiwaku.. Semua kisah yang berkaitan dengan cinta, aku tak mampu nak tengok...'kenapa harus ada cinta?'

Ady..dira masih tidak percaya yang ady telah berubah dengan sekelip mata.. Adakah dulu dira terlalu buta dengan cinta hingga tidak nampak semua itu?...adakah keikhlasan dan kepercayaan sepenuhnya telah menutup mata dira..dira tak tau..dan dira masih lagi keliru dengan erti sebenar cinta

Friday, June 25, 2010

Tak tau nape ari ni rase nak nangis je...apatah lagi tengok drama Janji Kekasih...menitik air mata aku..TERKESAN AKAN KATA-KATANYA.

Chill man...padamkan ingatan ku padanya, Ya Allah bantulah aku....aminnn

Thursday, June 24, 2010

NIGHT AT TELUK CEMPEDAK

aFTer makan besar kat Tanjung Lumpur..muahhh terbarai da perutt...tenkiu AYAH!! hehe... Dalam around pukul 11.15 pm...kami singgah melihat keindahan pantai...' tak rehat lagi tuh'.. afiq la nak bawak tengok TC waktu malam, katenya cantik ade spotlight lampu. Lagipun lumrahla...ayah iron men..tak sah kalau tak jalan sampai lotih kalau pergi holiday..thats my GREAT DADDY...akan bawak anak2 dan isterinya bergembira walaupun badan da terlalu letih, letih kerana menguruskan zaki dan selamatkan anak2nya.. hahahaha...














Wednesday, June 23, 2010

CINTA

Kebahagiaan orang yang beriman adalah dengan mencintai Allah. Cinta pada Allah adalah kebahagiaan yang dasarnya lebih dalam dari setiap sesuatu yang dalam. Hanya mereka yang beriman dan bertaqwa serta bersabar dengan Ujian Allah dapat merasakan nikmat itu. Dan perasaan itu tidak bisa digantikan dengn apa jua. Berbahagia dan bergembiralah dengan ujian tersebut kerana dengan bimbingan Allah pasti di penghujungnya ada cahaya yang menyinar..


Wanita sejati ibarat bintang di langit, walau sedikit cahayanya, mampu menerangi kegelapan


Dengan keagungan pahala dan pengampunan dosa


p/s : itulah apa yang ku rasa..perasaan sayu dan kasih yang tak dapat diganti dgn apa jua

quote: from majalah wanita


:: Amat pedih kehilangan insan tersayang apatah lagi yang akrab dengan kita...namun hidup perlu diteruskan.. Biar sesusah mana pun ranjau yang harus dilalui..kehidupan adalah fokus utama dalam perjuangan jihad pada diri - taqwa dan iman- sahabat dan masyarakat muslimin dan muslimat

Saturday, June 19, 2010

TriP tooO kuaNTaN - DAY 1

Minggu lepas aku ade cite pasal nak pergi ke gambang hantar zaki belajar ke KPTM..macam2 dugaan yang Allah nak uji. Ari 1st, pagi2 bertolak..dekat je highway NKVE, ade kete rempuh dari belakang mase tengah berhenti...xperasan kot. Da kemek teruk kereta maziah kakak kepada zaki. Ngalamat...postpone the next day..kete x boleh jalan..bincang2 pinjam kereta atuk.
Esoknye...pagi2 lepas subuh bertolaknak register. Alhamdullilah semua lancar. Sampai gambang dalam pukul 10. Register tunggu punyer tunggu sampai la kol 3 baru selesai..keluar makan, ayah bawak pergi makan ikan patin sungai tepi sungai Kuantan.

- Pendaftaran pelajar-

- Paklong n ibu -

- Makan ikan patin di tepi sungai Kuantan-
( acap n zaki )


Selesai je makan, hantar zaki ke kolej balik..cadang2 next program afiq nak bawa ke air terjun 'waterfall' kat sana.so kol 4.30 pm bertolak ke waterfall.



Kat sini la bermulanya 1 InSideN yang TakkAN DILUPAKAN - LEMAS

Waterfall tu memang dalam...macam takungan. Mulanya ayah nak bawa acap n biha berenang ke kawasan dalam. Acap berpaut pada badan ayah n biha paut badan acap.. 1 masa acap seakan tergelincir sedikit..akibatnya biha panik. biha terus menarik acap, acap mula tengelam. Bila acap mula tengelam timbul, biha pun lemas...akibat terlalu panik aka lemas, biha terus menarik apa sahaja untuk selamatkan diri.

Allah...aku melihat mereka. Ayah berusaha selamatkan anak2nya.
Kali pertama ayah tolak punggung acap..acap timbul, tapi tak bergerak sebab biha berpaut dan mungkin panik juga. kemudian ayah amek nafas lagi tolak dengan sekuat hati biha..perkara yang sama berlaku 3 kali...ayah berusaha bersungguh2 walaupun badannya tengelam timbul dan berada dalam keadaan bahaya. Aku nampak muka pucat ayah..ayah da tak berupaya..air da banyak tertelan. Dalam hati..ayah hanya mampu berdoa 'Ya Allah..Kau selamatkan lah anak2 ku...aku pasrah'. Ayah da tak pikir nyawanya...hanya fikirkan biha dan acap.

Aku dari jauh melihat acap berusaha sedaya mungkin untuk berenang dan ambil nafas...aku cuba mendekati..niat di hati ingin ku tarik baju biha. Ku kira ingin mengambil masa sedikit agar biha tidak menyedari kehadiranku dan aku dapat mencari posisi yang kukuh agar kakiku kuat jika menarik biha supaya aku juga tidak lemas bersama. Tapi..melihat hanya tudung nabihah sahaja yang kelihatan...aku tak berfikir panjang, apa yang ku tahu..adik2 ku mesti selamat. Nyawa ku letak numbor 2.

Aku terus pergi menuju ke arah mereka. Air da mencapai bibirku...tanganku pantas menarik baju biha...tapi tidak sempat kekuatanku menariknya, biha seakan mendapat kekuatan luar biasa, menarik aku dengan kuat,
pantas lengannya menarik leherku..aku tenggelam di dalam air cuba untuk meloloskan diri. Menolak nabihah...dan akhirnya...aku tidak berdaya dan sama2 tengelam. Apa yang dalam fikiranku hanyalah Allah..aku cuma memohon 'Tuhan..Kau selamatkanlah keluargaku'. Aku hanya berserah nyawaku jika Dia meinginkannya. Aku hanya berfikir...afiq sahaja harapanku untuk selamatkan adik2 ku dan ayah.

Sebelum ku ingin selamatkan adik2 ku sempat ku toleh pada afiq memberi isyarat...
Selang beberapa saat aku di dalam air berserah..aku terasa ada tarikan yang menarik bajuku. Lantas ku terus berenang dan menarik nabihah..Alhamdullilah semuanya terselamat... Setelah Afiq melihat aku turut lemas..sangkaannya ingin selamatkan acap dahulu, tetapi afiq putuskan untuk tarik aku dahulu. Bila sahaja biha dapat ku tarik, acap lepas dari cengkaman biha...ayah terus tolak punggung acap n acap dapat berenang ke tepi. Tinggal ayah sorang je yang tenggelam..ada seorang lelaki standby nak selamatkan ayah..cuma tunggu keadaan tengok macam mana ayah...ayah berusaha ambil nafas..dan dengan kuasa Allah, ayah berjaya berenang ke tepi.

Atas sebab itu, kami bersyukur yang teramat pada Illahi. Allah masih sayangkan kami semua. Balik je ke hotel.., selepas solat maghrib terus ku sujud syukur..bagaimana agaknya yang berlaku jika kami berempat pulang tetapi kain kapan melitupi tubuh...insiden ingin membantu pakcikku masukkan anaknya ke universiti, menguruskannya dari a-z bertukar trajedi yang menyebabkan kematian?? ibuku mengucap panjang...ibu kata ibu boleh jadi tak betul kalau hilang 3 anak n suami..

- Ibu dan Ayah -

Dari sini aku dapat merasa erti pengorbanan seorang ayah..dari raut wajah ayah. kasih sayang ayah pada anak2 nya..itu yang buat ku bangga dan merasakan ayah adalah yang terbaik di dunia..dan aku juga dapat merasakan, adik2ku..keluargaku amat penting. Kita takkan fikirkan apa yang berlaku pada diri kita tetapi apa yang berlaku pada yang TERSAYANG

SELAMAT HARI BAPA AYAH

Sunday, June 13, 2010

ANGIN??

Da lame rasenya tak mengupdate blog...
bukan ape..cam xde mood vs malas
ni pun baru je basuh kete ngan sume adik2 gotong royong malam2 buta neh
nak wat cam mane..sume car wash da tutup...ahad
Esok da nak bertolak ke Kuantan..makan angin seket sambil hantar cousin g blaja

Soo..before basuh kete 2 g makan dulu..
masa makan tak habis2 adik2 aku mengusik aku lagi2 si afiq buncitt tu hik3
punyer la kutuk aku...
katenya akak ni AnGin2...time angin puSS 2 tak usah cakap
habis sume dibersihkan..
pagi2 kite bukak mata tup2 ni sume2 ni di cuci, silap2 kat kete
sekarang ni...nak makan kuih pun punye la susah
kalu dulu,haaa...siap pizza, steak, ikan siakap 3 rasa, tomyam la...
fuhhh....ibu menyampuk..sekarang ni tak usah cakap la.., satu benda pun tak nampak
afiq kate...kite sume ni kan jangan cakap kat dia "akak"
tak gune....
kite kene berdoa biar angin puss2 dia datang...tranform jadi akak yang dulu
kikikiki...
aku rase nak sekeh2 je kepala sowang2 adik2 aku
ngan mak aku sekali join kutuk..
cis!!
hehe...tapi memang betul pon...

Yelaa...dulu lain...
Aku hepi je...sekarang ni cam tak de semangat...
pelan2 la...aku nak bangun
nak pulih....
badan pun sakit2...
rasa sakit sebab dilukai makan masa sikit nak sembuh
compare yang dulu...yela..dengan ady memang aku betul2 tulus
terima diri dia seadanya...
aku tak pernah melihat akan rupa paras dia
apatah lagi harta benda..
awal2 lagi aku tau aku akan hidup susah
tapi aku tak kisah...yang penting aku betul2 ikhlas terima cinta dia
dan dapat gembirakan hati suami aku dan keluarganya

tapi...entahla...
mungkin da ditakdirkan untuk aku belajar sesuatu
aku pun tak minta diri dihargai atas pengorbanan
sebab ape yang ku lakukan..kasih sayangku betul2 ikhlas
Cintakan dia...

Ape2 pun...aku kene teruskan langkah
Untuk aku menerima kemunculan cinta...
belum lagi sampai masanya
terlalu perit rasenya...
Perit rase dikhianati
tapi yang pasti...aku tak marah apatah lagi berdendam
pada ADY...malah pandanganku adalah sebagai sahabat
cume sakit itu masih ade
jadi aku tak mahu lagi rasa cinta manusia buat masa sekarang
yang aku ketahui..aku nak cari cahaya Illahi
nak tambah amalanku..mana tau mungkin ajalku tak lame di dunia ni
kene bersedia...lagipun da banyak dosa yang aku lakukan
insyaallah Allah akan aturkan yang terbaik buatku

Saturday, June 5, 2010

My NEW NadHiRaH

Alhamdullilah...ku menadah tangan bersyukur sangat2 ke hadrat Illahi...i'm totally fully sembuh dari kelukaan dek kerana ketidaksetiaan cinta. Rasa makin kuat..da tak lemah, dah boleh terima hakikat...kerana yakin Allah menjanjikan yang terbaik buat hamba-hambaNya. Tak sia2 tiap2 malam aku bangun menghidupkan malam2 menadah tangan memohon ampun dan ketenangan..ku berharap, biarlah ia berlanjutan..selagi aku diberi kesihatan yang baik, insyaallah akan ku jadikan amalan harianku...

Dan apa yang ku nak nyatakan...aku da boleh melupakan ady dan menganggap dia hanyalah sekadar seorang sahabat..xlebih dari itu...buat apa kita nak menyintai seseorang yang dia dah tak menyintai kita lagi kan...kene teruskan hidup dan bergembira, ade ramai lagi orang di sekeliling ku yang menyayangiku...contonya staf2 JAKIM..baik sangat...peluk2 aku, terharu sangat2 dengan kasih sayang diorang...rakan2 ku sume baik2...xmemberi masalah.. jadi itulah nikmat yang Allah mungkin berikan pada aku dan bukannye dia... Mungkin dia dapat nikmat cinta sesama insan, tapi cinta sahabat, masyarakat, keluarga terutama cinta Illahi lebih manis dan kekal lebih lama. Itu da buat aku sangat bahagia.. For ADY & ALWANI...ALL THE BEST ^_^


Dyra...bangkit..cHaiYokkk...rase bahagia sebab 70% da sembuh...syukur sangaat2.. disebabkan harapan dan impian baru...jadi NadHirAh yang baru pun lahir la kn...hikhik..da tak ade sedih2 lagi dah...so...hari ini, aku dan ibu pergi salon potong rambut yang ku kira da panjang ku bela (konon2 untk ADY la..) huhu...then aku wat treatment...hasilnya...HALUS, LEMBUT, then kekal senang nak DIURUSKAN....seperti ini....


- cantik kan...hehehe -

Then da bukak set make up hantaran yang aku beli dlu...SAYANG...MahaLLL. Mula2 takut..tapi ibu kate bukak je...



Wednesday, June 2, 2010

Terimalah Sentuhan Kasih dariku ya Rabbi























Ya Allah..aku memohon keampunan dariMU

Memohon ampun dari segala dosa-dosa
ysng telah aku lakukan..
samada dalam sedar atau tidak
Aku telah menganiya diriku sendiri
Malah mementingkan hawa nafsu daripadaMU
Aku lalai ya Allah...
Aku leka....aku lupa untuk mengigatimu

Ya Rabbi...
Aku inginkan keredhaanMU
Terimalah taubatku ya Illahi
Sucikanlah hatiku...cintailah aku sebagai kekasihMU
Ya Allah...sesungguhnya...
Ku mohon segala kekhilafanku selama ini Ya Allah
Sesungguhnya Kasih KAUlah yang kekal abadi
Engkaulah yang Maha Mendengar...lagi Maha Mengetahui

Tuesday, June 1, 2010

KepadaMu kekasih....

Da beberapa bulan aku berendam air mata..
lebih hebat lagi baru-baru ni..
kerna apa???
kerna mengetahui cinta dan kesetiaan yang ku garapkan padanya hanya sia2
kerna selama ini..apa yang ku sangka
CINTAnya...SETIAnya
omongan orang..semuanya palsu

Kini..aku cuba merangkak...
mencari jalan keluar....
apa yang perlu ku selalu gasakkan pada diri...
mengapa harusku sengsara sedangkan dia di sana bergembira
berbahagia, tersenyum, bergelak tawa dengan kehadiran orang baru
amat sakit bila mengenangkan mereka berdua
tapi aku tak kan balas...
kerna sekiranya diriku balas...samalah aku seperti mereka..
biarlah...biarlah mereka memperlakukanku begitu
janji aku tak penah menduakan sesiapa

ALLAH....
aku hanya ada diriMU
kepada Kau aku selalu merintih
bertaubat dan memohon ampun...
takut akan dosa-dosaku
dan kepadaMU juga ku memohon...
agar diberi petunjuk dan jalan
agar dibukakan hatinya....

Aku pernah berkata2 pada ibuku...
'ibu....hati akak kosong...bila akak period, akak x boleh solat
mengaji dan bangun malam...
bila akak sedih akak tak dapat buat semua tu..
pagi2 terjaga..tapi akak hanya mampu duduk berdoa dan menangis
akak tertekan sangat bu...
ibu pun menjawab....
'akak....Allah sentiasa bersama kita pabila kita slalu ingat padaNYA
jangan sekali2 lupa...
xboleh solat bukan penghalang...
berzikirlah setiap masa...insyaallah..tenang hati

seketika kemudian...ibu datang membawa tasbih...
terus ku sambut dengan huluran air mata
kini...tasbih dan zikir menjadi rutinku
bila petang, malam, pagi hatiku gundah...
hati ditekan2 bila ingatkan cinta yang ibarat debu berterbangan
terus ku duduk menghadap kiblat...
menangis dan berdoa...
berkata2 dengan kekasihku nan SATU
berzikir hingga sesakku reda...
itulah...hari2ku...
terima kasih ibu

Terima kasih juga buat ibu ady...
yang sudah memaafkanku
yang menerimaku sebagai anaknya..
yang menyabarkanku akan dirimu
aku begitu tenang...aku tidak pernah pun berdendam apatah lagi membalas
rasa kasih pada ibu ady tidak pernah berkurangan..
ADY dan AKU biarlah kami berdua...
tapi aku tetap menghormati ibunya
dan ibunya juga mengasihiku..
itu sudah cukup bagiku

TERIMA KASIH....kau bahagia di atas penderitaanku...begitu cepat kau melupakan kasih kita yang terbina...ikatan cinta yang ku ingat kuat, yang ku ingat kau setia seperti yang pernah kau ikrarkan...hanya beberapa bulan kau telah berubah...begitu drastik hingga aku tak mampu kenali siapakah ADY

Apa yang ku sedari...cinta manusia boleh berubah...tapi cinta Illahi, sang Pencipta..Dia tidak pernah meninggalkan kita...Terima kasih illahi Kau telah kabulkan permintaanku..
Kau berikan kejayaan pada ADY..Kau juga berikan kesihatan yang baik pada ibunya dan Kau juga tunjukkan kebenaran padaKU....
Terimalah TAUBATku ya Rabbi...
Aku tidak sanggup menghadapi siksa nerakaMU
dan aku tau aku juga tidak layak mendapat keampunan dan SyurgaMU
tapi berilah ku peluang....merasai kasih sayangMU

Friday, May 28, 2010

Terima Kasih IBUuu-blog

Tanpa tangan ibu, tanpa kasih ibu,sentuhan dan bisikan naluri ibu...tentu akak tak ade kat sini....Ibu penguat semangat akak...Terima kasih Ibu...
hmmm...tak sangka ibu da ade blog..baru perasan ^_^
dingin-salju erhh...
Ibu kate untuk para ibu dan ayah ye...^_^
Akak minta maaf atas semua masalah yang berlaku
Doakan kebahagiaan dunia akhirat buat anakmu ini
akak sayang ibu

Jika Aku JATUH CINTA

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu

Ya Allah jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta yang batil.

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling padaMu.
Ya Allah, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid dijalan-Mu. Jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurgaMu

Ya Allah jika kau halalkan aku merindui para kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.

Ya Allah, engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta padaMu, telah berjumpa pada taatMu.... Kukuhkanlah ya Allah ikatannya, kekalkanlah cintaku padaMu, tunjukilah jalan-jalanku, penuhilah hati ini dengan NurMu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah dada-dadaku dengan limpahan keimanan kepadaMu dan keindahan bertawakal di jalanMu. Aku hanya mencari cintaMu ya Allah..aku MeMErLukaNMu...Ku mohon....Ku mohon ya Allah, janganlah kau jauh disisiku....kerna diriku begitu membutuhkanMu....kerna diriku memerlukan kehadiranMu...

Allah.....Jika kau inginku jatuh cinta... Berikan aku seorang suami yang mencintai dirimu agar diriku dan dirinya dapat bersama2 mencari keredhaanMu... Agar dengan itu, dia mampu cinta akanku, menjaga...mendidik dan setia menemaniku hingga nafasku yang terakhir.. Berilah aku cinta nan suci dan kesetiaan sepertimana yang ku garapkan.. Kerna jika dia cinta akan padaMu, diriku ini juga akan beroleh cinta dan kesetiaan darinya.....

Allahhhh..... Bantulah aku dalam mengukuhkan imanku padamu
Berilah sedikit cahayamu dengan meleraikan kekecewaanku =(
Amin…………….

Saturday, May 22, 2010

aPaKAh iTu??

"Awak....thanx a lot...
Awak bukan saja buat ibu saya nangis
tapi buat saya titiskan air mata juga
Ibu da dapat hadiah dari awak..
Saya ucapkan terima kasih bagi pihak ibu..."

"Menangis saya baca mesej awak..
Saya rase teruk sebab tak perjuangkan cinta saya..
Ikut kata ibu saya sangat
Maafkan saya..."


:: berjuraian air mataku tatkala baca mesej ni...bila kita punyai hati yang betul2 ikhlas..,kita tak sangka apa yang kita niatkan terkesan pada sekeping hati..tapi adakah ia benar?? aku tak ketahui

This message was reaally2 meaningful for me....and guess?? I alwiz thinking about it, but it is true what i was think..?? Hmmm....there have 2 such way things in my mind....wondering how much i must take and which one.....reallly2 confuses...oh GOD plizz help me...LET ME OUTTT.....ShOw mE tHE TruTh!! Arhhhh.....

SAKEEETTT

WAAaaaaa......tak tahannn...merana....berdenyut2 kaki ku....nak tido terpaksa kaki terjulur keluar...macam mana nak tido neh....plizzz..HELPP

Monday, May 17, 2010

YiPiEEeeeee

Alhamdullilah....semua selesai..
hadiah da di pos....
lega teramat....address ke hulu langat
dari kuala terengganu...so xde suspicious ^_^

Sume da setel...
kotak hadiah RM10
reben RM2.50
pos RM15
baju + upah jahit = RM2++
total= dekat 3++
huh...setel 1 benda
tinggal tunggu raye ni je..tgk mak dia suka @ x

- cantik x?hehe...semalam balut sambil2 mesej dia-

Saturday, May 15, 2010

KOTA SINGA - Part 1



Hari Jumaat 1 May aku and sekumpulan guru dan sefamilynya pergi melancong ke SINGAPORE..
Hmm...tak banyak beza dengan Malaysia...tapi apa yang boleh dipuji pembanggunan and PERGHHH...beRSiH gIlerr....
Actually tak ade mood sangat nak pergi sebenarnya...mane tak nyer

r..balik je keje, dapat tau berita terhebat yang DIA da ade peganti yang mengubat sepinya, mula2 tu quite ok lagi..aku ley control rase sedih aku lagi...cool la konon2 nyer..walhal menipu diri sendiri..sampai sat g bilik ibu..baring jap..cite2, sebut2 nama A** terus ibu cakap.... "akak boleh biase je? ibu da tau,macam ade batu kat kerongkong ibu tak tahan ibu baca"...dengar je...seolah2 menyedarkan penipuan yang aku buat pada diriku...terus mata aku berkaca... sebelum ia melimpah, pantas ku masuk ke ruang kamarku
Time2 aku nak merawat hati la makin crush hati aku...kalu tak kerana janji dengan maklang nak pergi...memang aku cancel kan je..duit lebur, lebur lah...tapi memang tak macam holiday pon...da la kantoi dengan paklang, aku teresak2 kat bilik sampai tak boleh nak cakap ape2...tetiba lak dia masuk bilik aku..pas2 aku wat bodoh je cam xde pape berlaku...hahaha

wokey...ini antara picture kat sana...bertolak malam hari Jumaat naik bas...sampai pagi, mandi kat masjid terus masuk ke SINGAPORE....mula2 masuk imigresin malaysia...quite ok lagi...time2 nak masuk imigresen singapore lak lah...perghhh....ketat giler, tak boleh tinggal chew gum kat bus, rokok n makanan..kalu tak kene tahan tak leh masuk.....
Kampung melayu yang hanya tinggal kenangan di GEnYaNG

Lotihhh...teramat panas

Bersama paklang and maklang di depan SINGA

Monday, May 10, 2010

:: Ku iNGin bErehaattt ::

isk...
haRi2 ku SuNgguH pENat...
pagi2 sampai office...buat keje
dapat schedule, kene kuar audit a.k.a buat pemeriksaan pada company
kire rush diorang ke sana la...hahaha
sukeee...bile tgk diorang tERkeMut2 baGI dOkUMent kat kitorang

ok....tolong bagi :
1) senarai nama pekerja
2) suntikan typhod
3) pest control
4) sijil halal ori sume ingredient
5) salinan permohonan
6) COA ade x? (for chemical la...)
7) ur packaging saya nak tengok

-itu diantara soalan2 yang basic kita akan tgk masa kita sampai je-
-ada banyak lagi....ahahah-

paling beshhh...first2 datang
introduce diri kitorang
dapat je tau kitorang sape @ tgk fortuner kitorang
dan2 terus pakai glove, siap kasut pon dipakai glove cepat2
hahaha....tau takut
biasela...kami food tech ni bukan halal je inspect
GMP, GHP sume kitorang tnye n check
kuikuikui....

papepon best sangat2 dapat banyak benda buat n blaja kat sini
environment best..
suasana keje best..
yang penting..orang2 kat cini best2!! baikk sangat2...
susah nak cari environment yang gini

ahhhh....tapi yang tak tahan penat sangat2
keje kite kene profesional
cekap...pantas
balik keje je mesti aku tumbang
yela...dala cyberjaya aku kene berulang
tak termasuk jammed
ape lagi...balik keje tido la
kadang2 memang tak makannyerrr....
kol 12 kadang baru bangun...makan...pas2 sambung tidowww
hikhikhik....

:: tiDoW iTU niKMat ::

Saturday, May 8, 2010

I LOVE U mumm !!!





SeLAmaT HarI IBU buat IBU yaNG PaLInG KU KASIHI
MuaaaaaAAAHHH....!!!!!! I LOVE YOU IBU....

FROM MY HEART......
IBU ADALAH YANG TERBAIK
pernah berlaku dalam hidup akak
masa akak sedih....
ibu pon menangis juga...

ingat lagi....
tika hari itu...
waktu akak jatuh tak mampu berdiri..
hari JUMAAT 1.30 PM....balik je keje...ibu masuk bilik..
terus je dakap aku....ibu peluk...ambil kepalaku ke ribanya...lalu diusap menenangkanku
air matanya jatuh melimpah...menangis bersama2 ku...
MAAFKANKU ibu...diri ini terlalu banyak membuat air matamu terus mengalir

IBU...
Kadang2 pernah terlintas di mindaku
Bagaimana sekiranya ibu nanti telah TIADA
ARHHH....tak mampu ku teruskan membayangkannya
AIRMATA ku jatuh membasahi pipi...
bayangku....BOLEHKAH AKU HIDUP TANPA IBUKU?? BOLEHKAH AYAH HIDUP TANPA IBU??
gELak tAWaNYA....
selalu menghiburkan sesiapa sahaja yang berada disampingnya
Jika ibu dikampung mertua...bila sahaja dengar gelak tawanya
pasti sepupu atukku terus datang sebaik mendengarkannya
ramai menyenangi kehadirannya...
ADIK2 AYAH...MAK & BAPA MERTUA, JIRAN2, KAWAN2
Sume mencari IBU....kerana mendengarkannya..
Buat hati terasa sejuk....

IBU sentiasa berkorban...
membuat yang terbaik untuk anak2nya mengasihi dan menyayangi suami....
ramai yang tak mengetahui susah payah jerih ibuku
bagaimana ibu selalu berada disamping ayah
meniup kata2 sokongan..
membantu ayahku mencari wang tambahan
menjual kain, menanyam rotan, tembikar, bunga dan banyak lagi

Align Centersehingga jari jemari halusnya luka... sehingga panas terik membakar wajah mulusnya.. sehingga larut malam bersengkang mata.. hinggakan tidurnya terjaga dini hari membuat aneka nasi dan mi untuk dijual
SEMUA KERANA KESUCIAN HATINYA

AKAK SAYANG IBU SANGAT2

:: SELAMAT HARI IBU BUAT IBU A** juga....moga diberi kesihatan yang berpanjangan dan kegembiraan yang hakiki bersama suami dan anak2 tercinta aminnn ::

YES!! YES!! HEPPY......

Malam ni aku nak buang rasa sedih.....CHAiYooKK!! Dira!!
Kenapa nak rasa sedih kalau dia kat sana GEmBiRaa??
soooo.....aku kene!!! HEPPYYY hahaha...
NAdhiRAh BOLEH!!


p/s : nak jadikan ni blog aku...no hiding identiti lagi dah

RaSA HeppYY GaKK coZZ riNI dAH BELi BaJU PreSEnt MAk diA
penat beli kat JAKEL SHAH ALAM
TINGKAT ATAS YANG MAHAL.....SPESEL,cess, baju aku pon tak mahal gitu.... siap lining dalam yang aku pilih paling mahal dan sejuk..yang penting selesa...duit xpe....

Tapi tak pe...janji hati aku puas coz dapat imagine mak dia hepyy nyer bila dapat pakai....
dulu masa mak dia cite kat aku dia sukeeee sangat pakai baju lining...memang aku da tanamkan dalam hati nak belikan dia gak.....soooo da tertunai....

Hmmm....NTaHLaaa....walaupun orang TAK SUKA dengan AKu, aku tak leh tak suka orang tu..
KALAU ORANG TU RASA GEMBIRA...AKU PON TURUT GEMBIRA BERGANDA UNTUKNYA
Yang penting.....aku dapat beri kegembiraan dan kebahagiaan pada orang lain...aku da puas..
tapi ibu slalu cakap....HABIS TU UNTUK AKAK SAPA NAK BAGI 'KEGEMBIRAAN??' - aku hanya terdiam..

Friday, May 7, 2010

:: kenapa dengan aku?? ::

Dah beberapa hari...baru ku perasan alarm yang mengejutkanku...deringan nya..
arhhhh..!!!!
"jangan diucapkan selamat tinggal
pada diriku...
yang menantikanmu..."
-sarah raisuddin-

Bila je aku bangun pagi....aku dengar sebentar..duduk dan tiba2 perasaan hiba menyelinap masuk ke rongga2 dadaku....mulalah aku rasa sebak...APa nAk JAdI dEnGAn aKU NI?? permulaan hari da bermula dengan hati yang sedih..macam mana nak bersemangat...

kebelakangan ni...acap kali aku diam...di rumah..office. Tengah duduk air mata laju je bergenang...sakit kerongkong ku menahan air mata dari mengalir depan ibu bapaku...kini, bila aku rasa sebak je dada...terus ku bersujud merintih di hadapan-Nya. Hanya pada Dia yang Memahami dan Mengetahui...bila malam2 ku tidak lena..terjaga di saat subuh hari, rasa sedih terus menguasai diri..teringat akan dia.. apa yang mampu ku lakukan??

"bangun malam melakukan solat2 tahajud, taubat dan hajat
solat hajat untuk ketenanganku....
juga untuk kesenangan dan kejayaan dia
tak pernah sekalipun ku lupa
selepas itu hati ini rasa ringan..lega selepas ku hamburkan segala kegusaran hatiku"

Ku mensyukuri kerna Kau berada disampingku

Sunday, May 2, 2010

:: warkah ku pada dia ::

salam buat semua sahabat2ku......
salamku buat mu...

Ingatlah satu perkara......
Betapa banyak kau buat padaku...
Kau takkan mampu mengantikan air mataku yang mengalir hanya keranamu...
Biarpun seribu tahun silih berganti...air mata ini takkan mampu diseka
Aku tau diriku hanya menyeksa diri sendiri...
Tapi aku tak mampu....
tak mampu untuk melarikan diri mengenang segala kisah2 kita
Dulu pasti senyuman terukir di bibirku
Tatkala teringat kan mu
akan tetapi...kini..pabila dirimu dan memori silam hadir....
Mutiara ini jatuh tanpa henti....
Adakah ia akan terhenti saat nafas ku terhenti??
Aku tidak tahu....

Aku tau sayang....

Aku tau cintamu telah hilang sedikit demi sedikit
Aku tau kau sentiasa merinduinya..
Kau hapus rindumu dengan selalu mendengar suara...
melihatnya di skrin2
Jauhhh....kau akan berpesan untuk kebaikan dirinya..
Kau menenangkannya..dan kau menjaga segalanya untuk dia
Kini....kau akan pulang...demi kerananya
Kau sentiasa mendambakannya....sepertimana yang kau penah dambakanku dulu

Pedih...memang sakit....
Pabila kita tau...lelaki yang paling kita kasihi
telah pergi buat selamanya...
Tak mengapa kau khianati ku sayang...
Aku takkan salahkannmu...ingatkah kamu?
Aku penah katakan dulu semasa kita menyemai kasih..
Dirimu hanya perlu nyatakan.....jujur...
kerna itu asas percintaan kita
Walaupun itu yang pernah ku utarakan..
Dengan cepatt...kau tangkis!!
mengatakan aKu AdaLAh ciNta AGuNGMu...walaupun pada saat2 akhir kita bersama
Tapi akhirnya segalanya berubah...ternyata lari dari butir2 manismu...
Sebab itu, aku tak menyalahimu sayang...
Sebab aku mahu hidupmu bahagia dan damai selamanya...
kerana kemaafan itu adalah kunci segalanya

Tapi 1 yang ku pegang...hatiku tetap kau pegang...
CINTAKU akan penah hadir HANYA SEKALI sahaja
hanya dulu....hAnYA UNTuKmU
Walaupun kau adalah yang keduanya..
tapi realiti kau adalah yang pertama dan terakhir buatku
CINTA SUCIku.....

Jangan risau sayang....
Bayang2ku akan lenyap dari hidupmu...
Yakni kau akan bahagia dengan insan baru yang hadir dalam hidupmu
CINTAKU telah mati buat sesiapa sahaja insan yang bernama lelaki
Aku tak menunggu kepulanganmu.....
Hatiku telah hancur..remuk...
Pabila mengetahui kehadiran insan istimewa dalam hidupmu
Tapi tak bermakna aku diam membisu dari hidupmu bermakna ada insan lain hadir..
Tapi aku bisu kerana tiada cinta akan penah hadir..
Kau telah tutup rapat2 hatiku.....

:: sekali itu ia hadir bagaikan satu cahaya warna warni dan hanya sekali itu ia hadir membunuhku..menghapuskan jiwa-jiwaku dan itu adalah selama-lamanya ::

Wednesday, April 21, 2010

kepuasan


Hmm....baru semalam aku kol ibu nak mintak pandangan nak kol syabas daerah..nk tanye prosedur dan berape jumlah bayaran tertunggak.yela..takut gak kite nak berbuat baik ni orang tersalah pandang. so kene tnye ayah dulu takut duit tak masuk lagi.

Tiba2 ibu bagi mesej pagi tadi kata 'akak da bagitau ayah dan a ke?' aku pon jawab 'xde la..'kenape?'. ibu kata 'xdela...macam dua2 tau2 lak..hehe'. aku pon katela... 'biasela instint...=)

so segalanya beres...aku dan keluargaku rasa gembira sangat kerna dapat beri sinar pada 1 keluarga yang susah yang putus bekalan air selama beberapa tahun. bayangkan apa perasaan mereka yang selama ini tak dapat satu keperluan yang kita ada, tetapi satu hari Allah memberikan nikmat dan kegembiraan "nikmat sebenar air itu". Mesti mereka gembira....

yaaa....itulah yang patut kita sebgai manusia lakukan, tak perlu kita terlalu kaya, kaya...tetapi cukupla walaupun nikmat yang Allah beri adalah sederhana, tidak terlalu susah, tidak terlalu senang, tetapi dengan nikmat itu kita dapat membantu mereka yang memerlukan. kerana itu apa yang keluarga kami praktikkan ini, alhamdullilah kami tidak pernah putus makan, pakaian dan sebagainya. sentiasa cukup seolah Allah membantu kami...walhal kewangan dan perbelanjaan tidak cukup hingga sebulan..itulah nikmat bersedeqah...itu janji Allah pada hambanya. tidak perlu banyak, cukup sekadar sedikit kita berkongsi nikmat itu..dan pada hari ini juga akhirnya keluarga aku dapat merealisasikan janji mereka membantu salah seorang mereka yang susah walaupun kami tau kebaikan yang diberikan mungkin tak sama jika diberikan pada mereka yang senasib dengannya.

Yang penting..apa yang kami sekeluarga pegang...jangan mengharap balasan,harus ikhlas kerana tidak semesti mereka yang akan membalas tetapi mungkin juga orang lain yang akan membantu kita tika kita susah, alhamdullilah dapat berkongsi sdikit rezeki bersama mereka yang memerlukan, dapat memberi sedikit sinar dan cahaya pada mereka yang susah tidak kira siapa mereka, apa yang mereka pernah lakukan dan sebagainya.

Apa yang ibu bapaku ajar dan didik padaku..apa yang ku lihat dari kecil, kesabaran yang dimiliki ibu bapaku dalam menangani fitnah, tomahan dan cacian orang tanpa membalasnya...hanya berdiam, bersabar dan berdoa, sentiasa melakukan ihsan dan berbuat baik pada mereka walaupun sentiasa menerima cacian sehingga pada satu masa, pada satu ketika walaupun beberapa tahun sudah berlalu...insan yang membuat fitnah dibukakan hati oleh Allah s.w.t sedar akan kesilapan mereka...dan alangkah lapangnya hati dan dada orang tua ku apabila mereka sendiri memeluk dan menegur dengan penuh erat dan keikhlasan...yang selama ini pabila kedua orang tua ku ingin bersalam sesudah selesai menunaikan solat, mereka menepis dan berpaling tidak mahu bersalaman. Itulah kuasa dan kebesaran Allah.

itulah yang ku pelajari daripada mereka..aku melihat sendiri apa yang dilalui mereka, kesabaran yang mereka miliki serta prinsip yang mereka amalkan 'sentiasa bersangka baik sesama manusia sesungguhnya manusia akhirnya akan bersangka baik pada kita' dan 'sentiasalah kamu berbuat baik pada sesama insan walaupun insan itu tidak menghargai dan membuat buruk pada kamu, tidak mengapa, ikhlaskan hati dan sentiasa tersenyum kerana itu adalah ujian yang Allah inginkan untuk melengkapkan kita sebagai hamba dan menaikkan darjat kita sebagai hambaNya..jangan kita balas perbuatan mereka.." itu adalah apa yang mereka selalu terapkan padaku....


sbb itu, dari dulu walaupun rakan2 ku membuat onar, melayanku dengan buruk tetapi aku tidak pernah membalas..malah hati ini lembut memaafkan apabila mereka meminta maaf dan aku pula yang rase bersalah dan memeluk mereka...sbb mengapa? sbb bila aku dilanda musibah...biasenya aku akan memaafkannya dan tidak mengambil hati walaupun pada saat pertama kita terlalu sedih atas apa yang berlaku, selepas itu aku akan menolak semua perasaan tidak elok itu....

Ok..kita stop citer2 sedih ni....bergembiralah selagi mana kita di muka bumi Allah nie =)
Apa yang aku nak cerita skarang ni ialah.....apa yang paling aku teringin dan nak sangat pergi....
nak pergi sangat2 makan2 kat "LOOK OUT POINT"...
sampai skrang tak berpeluang lagi...waa...jeles sangat2 tgk gambar kawan2 pergi sana, makan2...bergambar...isk =(
bestnyer.....nak pergiiii.....hukhuk. tak tau la bile dapat.....

haaaa....kat sudut belakang tu la aku teringin nak duduk....waaa

salah sebuah restoran

yummmyyy...... =O

Sunday, April 4, 2010

minggu pertama april

Hausss.....puasa hari 1st...banyak membuat dan menerima panggilan....huh...
water water hahaha..tahann tahannn.... ^_^.

kalu dulu msti dia sindir gurau kat aku...
"itula dr dl xnak ganti puasa...kan da teruk nk puasa.."so skrg ape lagi..mula bertindak ikut nasihat..hehe...pas2 dia akan bg semangat..teruskannnnn dan aku bergelimpangan bila petang kelesuan...hahaha...tapi skrg, pandai2 sendiri la jaga diri...makan ke x ke, sahur ke x ke sorang2 tau...hihi

Friday, April 2, 2010

arhhhh.....bangunn


Air mataku berguguran kembali.....di luar hujan lebat membasahi bumi,seiring dengan air mataku...ku duduk lesu menahan sebak, beban di dalam dada. Ya Allah...kenapa semakin ku berusaha untuk melupakannya..semakin dekat bayangan dirinya padaku..aku tidak mampu lagi ya Rabbi...bantulah aku..mane diriku pergi??mane??mane dia menghilang....ya Allah kuatkanlah hatiku...aku bukan diriku lagi...
Pagi ni..entah kenapa masa drive ke office....lagu tilu-ku bukan aku ku hayatinya.....Allah...sungguh berat ujian-Mu......bait-bait lirik adalah apa yang tercoret di hatiku

Lama sungguh hari berlalu
Hening malam menyiksakan
Bila bersendirian sepi jadi pilu

Kau pergi aku yang hilang
Sedikit pun hidup tak senang
Langit cerah ku renung mendung kembali

Kerana diriku bukan aku
Tiap kali kau menjauh
Fikiran tak keruan
Jiwa rasa kekosongan
Diriku bukan aku
Tiap kali kau menjauh
Pulangkan dia ke pangkuanku

Yang digemar menjadi bosan
Sukarnya cari ketenteraman
Bila hati bersedih semuanya tak betul

Ku cuba setabah hati melupakan
Dirimu dari ingatan
Tapi semakin dicuba semakin rindu


Wednesday, March 31, 2010

sassy gurl



Tengah mengikuti cerita ini.....tau aku dah ketinggalan..huhu...even ibu aku pun da tengok...hahaha
memang dari dulu suka sangat lagu ni...kalaula lagu2 kat Malaysia mcm ni...ala2 korea...fuhhh gempak tu...hehehe.....ape2 pon layannn~~~~

tisu plizzzz.......hehehehe

Tuesday, March 30, 2010

cinta.......


-pic in sassy girl-

"Cinta itu....banyak pengertian....
tetapi bagiku cinta adalah....
kawan sejati bagi hati dan perasaan kita

Orang yang mencintaimu telah mengenalimu
dengan
sebenar-benarnya iaitu baik dan burukmu.
Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu terlalu penting dalam sebuah kehidupan.
Tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi mainan orang..
Oleh itu, jangan tertarik kepada seseorang kerna parasnya,
sebab keelokan parasnya akan dapat menyesatkan.

Jangan pula tertarik kepada kekayaannya, kerna kekayaan akan dapat kemusnahan.
Tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum
kerna hanya senyum yang dapat membuat hari-hari yang gelap menjadi cerah
ibarat kata orang setiap bunga mawar pasti ada durinya
Dari kesusahan itu akan perolehi kesenangan dan kebahagiaan
seperti durian berduri kerana sedap isinya,
kulit manggis pahit kerana manis di dalamnya
dan bunga ros berduri kerana harum baunya....
dan jika seseorang hadir dalam hidup kamu, tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi.....
kamu harus menerimanya walaupun sepahit hempedu..
walaupun kamu jatuh tersungkur
walaupun cinta hatimu terlalu kuat tersimpul untuknya
relakanlah dia pergi....
demi kebahagiaannya....
demi erti sebuah senyuman....
itulah hadiah terbesar darimu
walaupun hatimu terlalu hancur untuk membiarkannya pergi