Sunday, July 25, 2010

Ulangtahun ku....

Bersyukur ke hadrat Illahi diberikan kesempatan umur yang panjang dapat ku meneruskan perjuangan sebagai hamba Allah di bumi yang usang ini. Ku panjat kesyukuran kerana diberi peluang menikmati bulan Ramadhan yang ditunggu2...terasa rindu dan pilu menantikan bulan kebesaran itu, bulan penghapus segala dosa.

Dan pada malam hari ulangtahun kelahiranku....diri terasa sungguh terharu kerana kasih sayang ibu bapa dan adik2 ku dalam erti menghargaiku sebagai seorang yang paling bermakna dalam hidup mereka. Lepas je mereka nyanyi, wish besday...bergurau2...aku masuk ke bilik...termenung.. Ya Allah...tetiba airmataku mengalir....seperti angin bayu menghembus ke ronga2 jiwaku...sungguh hebat nikmatMu Ya Tuhan...inilah ulangtahun yang terbaik buatku..lantas ku mengambil wudhu', bersujud dan memanjatkan kesyukuran atas kasih sayang-Nya yang tak pernah putus bersamaku.

Sesudah itu, lantas jari jemariku menekan papan kekunci...ya Allah, begitu banyak ucapan besday dari rakan2 ku...terima kasih yang tak terhingga pada mereka. Bukan sahaja dari rakan2 ku...lina aka makwe afiq, ayu aka makwe acap, ali aka kawan biha bg msg melahirkan kata2 penghargaan. dan yang paling ku tidak sangka, rakan akrabku semasa di sekolah rendah; Reihan...mengingati besday ku...bila je tutup fesbuk, tergerak ati untuk melihat blog ku..

ehhh??? adik ak da update la...

Terus ku membelek...
Tatkala itu juga air mataku berhamburan keluar...
Tak sangka mereka begitu menghargai dan mengasihi ku...

"acap tulis nie cume nk gtaw
terima kasih sbb salu ambil berat kat acap,
mkn minum,duet belanja n etc..
terima kasih sbb selalu tolong acap bwt mcm2 keje,
slalu amek n anta uitm,
time kasih bnyak2..
jasa tu x ley nk trbalas dgn duet..x trkire.



jadilah org yg tabah,
jgn slalu menangis,
lupakan kedukaan..
mulakan hidup yg baru..
kalo akak nk tawu,
mase kejadian tu senanye sume orang menangis..
abg,ibu,biha...
senanye akak x keseorangan.
sape sangke menda tu bley brlaku.
sume org sntiasa di sisi akak.



acap ingat lg mse mlm tu...
adlh malam ujian c programming,acap nga blaja..
tetibe lpas isyak acap dpt pnggilan dr ibu,
bu nangis2 kt acap.
acap tanye,nape nie bu?
acap...$@@%$#%^..
terkedu acap bila dengar.
menitik air mate ble bu cter sumenyer.
same jgak ngn abg afiq...
ktorang sume support akak..
kdg2 ktorang bncang dlm blek..
mcm mana nk bwat.."

Buat adik2 ku...terima kasih atas segala2 nya...Hakikat sebenarnya adik2, ibu ayah la permata hati akak, penyeri hidup akk..akak terasa kehilangan sangat bila kowang sume da masuk universiti, xde kat rumah...mula2 acap pergi...akak terkebil2 rase pelik, kalau tak selalu akk suke baring sebelah acap walaupun sempit...hehe. Lepas abang afiq balik rumah sewa lagi la rasa keseorangan...dan ibu la jadi mangsanya....haha...buat kawan gaduh akak. Dan seperkara lagi, janganlah kalian risau akan kekandamu ini..'cewah'...akak da dapat menerima takdir dan buang jauh kedukaan itu...dan akak da sepenuhnya memaafkan ady. Ady tak bersalah...dia pernah membahagiakan akak. Allah da aturkan perjalanan akak..dan sekarang akk da boleh bergembira..rase ringan sangat.

Betul kata lina...manusia mudah memaafkan tetapi itu hanyalah di bibir dan lahiriah sahaja, tetapi manusia susah untuk memaafkan dari lubuk hatinya...dan ternyata sebenarnya kite tidak sedar...ianya begitu sukar untuk dilakukan...

Sekian...

0 comments:

Post a Comment