Tuesday, July 6, 2010

kU bErsYukUR YA TUHAN

Alhamdullilah....AKU dan ADY da bekerja.....kami sama-sama melangkah ke alam kehidupan. Ternyata bukanlah tempatku untuk berada disampingnya dalam mengorak langkahnya ke alam pekerjaan... Mungkin yaaa...aku agak terkilan kerana inilah impianku untuk berada dan berkongsi saat2 suka dan duka tatkala impiannya dan impianku tercapai. Saat ady susah suatu ketika dahulu ketika belajar, tika itu juga aku sentiasa berdoa agar dia dipermudahkan, meminta agar Allah mengabulkan impian kami berdua..agar dia dapat melakarkan cita2nya sebagai seorang pendidik..cuma aku tidak menyangka, aku tidak berada disampingnya tika kejayaan itu tercipta.

Dan tika saat dia berduka dan stress, diriku di sini juga tak pernah putus berdoa..dan pabila dia jatuh sakit, akulah orang yang paling risau dan tak keruan hinggakan ibu dan izat la yang selalu tenteramkan aku mengatakan kau tiada apa2..mungkin aku terlalu memikirkan, siapakah yang akan membelikan kau makanan? siapa yang akan bawakan kau ke klinik? dan adakah kau akan makan ubat? kerna aku tau....kau amat susah untuk menelan ubat..dan kau juga alami alahan pada 3 jenis ubat iaitu bactrim, poirstan dan septrim. Itu sume masih lagi ku ingat, apa yang kau suka, sakit dan segalanya.

Tetapi...baru ku sedar...sedikit ingatan untukku langsung tiada di mindamu...dan kau meminta maaf. Saat itu baru ku sedar...bukanlah aku cinta Agungmu, bukanlah aku cinta sejatimu..mungkin dahulu kau terlalu gopoh..kau ingat aku punyai kecantikan dan rupa paras..tetapi setelah kau lafazkan baru kau sangkakan yang aku tak punyai semua itu



Aku hanya punya hati ady...sekeping hati yang tulus dan ikhlas..hanya untuk suamiku. Aku juga punyai hak untuk hidup bahagia...tapi kau telah musnahkan. mungkin ini adalah silapku kerana mencintai kau sepenuh hati. Dan sepanjang usia perkenalan kita...sedikit pun aku tidak pernah melihat akan rupa parasmu...harta..duitmu..malah aku merasakan duitmu itu lebih baik diberi pada keluarga dan kegunaan dirimu. Dan keikhlasan hatiku telah kau bayar dengan seribu kedukaan yang kau lakarkan. Bukan mudah untukku terima seseorang...dan kini lagi susah untukku menerima kehadiran cinta.

Apa yang terjadi padaku semua adalah kerana cintamu...aku da tak mampu untuk terima cinta atau kehadiran insan lain. Airmata da sebati dalam jiwaku.. Semua kisah yang berkaitan dengan cinta, aku tak mampu nak tengok...'kenapa harus ada cinta?'

Ady..dira masih tidak percaya yang ady telah berubah dengan sekelip mata.. Adakah dulu dira terlalu buta dengan cinta hingga tidak nampak semua itu?...adakah keikhlasan dan kepercayaan sepenuhnya telah menutup mata dira..dira tak tau..dan dira masih lagi keliru dengan erti sebenar cinta

0 comments:

Post a Comment