Tuesday, June 1, 2010

KepadaMu kekasih....

Da beberapa bulan aku berendam air mata..
lebih hebat lagi baru-baru ni..
kerna apa???
kerna mengetahui cinta dan kesetiaan yang ku garapkan padanya hanya sia2
kerna selama ini..apa yang ku sangka
CINTAnya...SETIAnya
omongan orang..semuanya palsu

Kini..aku cuba merangkak...
mencari jalan keluar....
apa yang perlu ku selalu gasakkan pada diri...
mengapa harusku sengsara sedangkan dia di sana bergembira
berbahagia, tersenyum, bergelak tawa dengan kehadiran orang baru
amat sakit bila mengenangkan mereka berdua
tapi aku tak kan balas...
kerna sekiranya diriku balas...samalah aku seperti mereka..
biarlah...biarlah mereka memperlakukanku begitu
janji aku tak penah menduakan sesiapa

ALLAH....
aku hanya ada diriMU
kepada Kau aku selalu merintih
bertaubat dan memohon ampun...
takut akan dosa-dosaku
dan kepadaMU juga ku memohon...
agar diberi petunjuk dan jalan
agar dibukakan hatinya....

Aku pernah berkata2 pada ibuku...
'ibu....hati akak kosong...bila akak period, akak x boleh solat
mengaji dan bangun malam...
bila akak sedih akak tak dapat buat semua tu..
pagi2 terjaga..tapi akak hanya mampu duduk berdoa dan menangis
akak tertekan sangat bu...
ibu pun menjawab....
'akak....Allah sentiasa bersama kita pabila kita slalu ingat padaNYA
jangan sekali2 lupa...
xboleh solat bukan penghalang...
berzikirlah setiap masa...insyaallah..tenang hati

seketika kemudian...ibu datang membawa tasbih...
terus ku sambut dengan huluran air mata
kini...tasbih dan zikir menjadi rutinku
bila petang, malam, pagi hatiku gundah...
hati ditekan2 bila ingatkan cinta yang ibarat debu berterbangan
terus ku duduk menghadap kiblat...
menangis dan berdoa...
berkata2 dengan kekasihku nan SATU
berzikir hingga sesakku reda...
itulah...hari2ku...
terima kasih ibu

Terima kasih juga buat ibu ady...
yang sudah memaafkanku
yang menerimaku sebagai anaknya..
yang menyabarkanku akan dirimu
aku begitu tenang...aku tidak pernah pun berdendam apatah lagi membalas
rasa kasih pada ibu ady tidak pernah berkurangan..
ADY dan AKU biarlah kami berdua...
tapi aku tetap menghormati ibunya
dan ibunya juga mengasihiku..
itu sudah cukup bagiku

TERIMA KASIH....kau bahagia di atas penderitaanku...begitu cepat kau melupakan kasih kita yang terbina...ikatan cinta yang ku ingat kuat, yang ku ingat kau setia seperti yang pernah kau ikrarkan...hanya beberapa bulan kau telah berubah...begitu drastik hingga aku tak mampu kenali siapakah ADY

Apa yang ku sedari...cinta manusia boleh berubah...tapi cinta Illahi, sang Pencipta..Dia tidak pernah meninggalkan kita...Terima kasih illahi Kau telah kabulkan permintaanku..
Kau berikan kejayaan pada ADY..Kau juga berikan kesihatan yang baik pada ibunya dan Kau juga tunjukkan kebenaran padaKU....
Terimalah TAUBATku ya Rabbi...
Aku tidak sanggup menghadapi siksa nerakaMU
dan aku tau aku juga tidak layak mendapat keampunan dan SyurgaMU
tapi berilah ku peluang....merasai kasih sayangMU

0 comments:

Post a Comment