Sunday, June 13, 2010

ANGIN??

Da lame rasenya tak mengupdate blog...
bukan ape..cam xde mood vs malas
ni pun baru je basuh kete ngan sume adik2 gotong royong malam2 buta neh
nak wat cam mane..sume car wash da tutup...ahad
Esok da nak bertolak ke Kuantan..makan angin seket sambil hantar cousin g blaja

Soo..before basuh kete 2 g makan dulu..
masa makan tak habis2 adik2 aku mengusik aku lagi2 si afiq buncitt tu hik3
punyer la kutuk aku...
katenya akak ni AnGin2...time angin puSS 2 tak usah cakap
habis sume dibersihkan..
pagi2 kite bukak mata tup2 ni sume2 ni di cuci, silap2 kat kete
sekarang ni...nak makan kuih pun punye la susah
kalu dulu,haaa...siap pizza, steak, ikan siakap 3 rasa, tomyam la...
fuhhh....ibu menyampuk..sekarang ni tak usah cakap la.., satu benda pun tak nampak
afiq kate...kite sume ni kan jangan cakap kat dia "akak"
tak gune....
kite kene berdoa biar angin puss2 dia datang...tranform jadi akak yang dulu
kikikiki...
aku rase nak sekeh2 je kepala sowang2 adik2 aku
ngan mak aku sekali join kutuk..
cis!!
hehe...tapi memang betul pon...

Yelaa...dulu lain...
Aku hepi je...sekarang ni cam tak de semangat...
pelan2 la...aku nak bangun
nak pulih....
badan pun sakit2...
rasa sakit sebab dilukai makan masa sikit nak sembuh
compare yang dulu...yela..dengan ady memang aku betul2 tulus
terima diri dia seadanya...
aku tak pernah melihat akan rupa paras dia
apatah lagi harta benda..
awal2 lagi aku tau aku akan hidup susah
tapi aku tak kisah...yang penting aku betul2 ikhlas terima cinta dia
dan dapat gembirakan hati suami aku dan keluarganya

tapi...entahla...
mungkin da ditakdirkan untuk aku belajar sesuatu
aku pun tak minta diri dihargai atas pengorbanan
sebab ape yang ku lakukan..kasih sayangku betul2 ikhlas
Cintakan dia...

Ape2 pun...aku kene teruskan langkah
Untuk aku menerima kemunculan cinta...
belum lagi sampai masanya
terlalu perit rasenya...
Perit rase dikhianati
tapi yang pasti...aku tak marah apatah lagi berdendam
pada ADY...malah pandanganku adalah sebagai sahabat
cume sakit itu masih ade
jadi aku tak mahu lagi rasa cinta manusia buat masa sekarang
yang aku ketahui..aku nak cari cahaya Illahi
nak tambah amalanku..mana tau mungkin ajalku tak lame di dunia ni
kene bersedia...lagipun da banyak dosa yang aku lakukan
insyaallah Allah akan aturkan yang terbaik buatku

0 comments:

Post a Comment