Friday, May 28, 2010

Jika Aku JATUH CINTA

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMu.

Ya Muhaimin, jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku padaMu

Ya Allah jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta yang batil.

Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling padaMu.
Ya Allah, jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid dijalan-Mu. Jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan syurgaMu

Ya Allah jika kau halalkan aku merindui para kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.

Ya Allah, engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta padaMu, telah berjumpa pada taatMu.... Kukuhkanlah ya Allah ikatannya, kekalkanlah cintaku padaMu, tunjukilah jalan-jalanku, penuhilah hati ini dengan NurMu yang tidak pernah pudar. Lapangkanlah dada-dadaku dengan limpahan keimanan kepadaMu dan keindahan bertawakal di jalanMu. Aku hanya mencari cintaMu ya Allah..aku MeMErLukaNMu...Ku mohon....Ku mohon ya Allah, janganlah kau jauh disisiku....kerna diriku begitu membutuhkanMu....kerna diriku memerlukan kehadiranMu...

Allah.....Jika kau inginku jatuh cinta... Berikan aku seorang suami yang mencintai dirimu agar diriku dan dirinya dapat bersama2 mencari keredhaanMu... Agar dengan itu, dia mampu cinta akanku, menjaga...mendidik dan setia menemaniku hingga nafasku yang terakhir.. Berilah aku cinta nan suci dan kesetiaan sepertimana yang ku garapkan.. Kerna jika dia cinta akan padaMu, diriku ini juga akan beroleh cinta dan kesetiaan darinya.....

Allahhhh..... Bantulah aku dalam mengukuhkan imanku padamu
Berilah sedikit cahayamu dengan meleraikan kekecewaanku =(
Amin…………….

0 comments:

Post a Comment