Sunday, May 2, 2010

:: warkah ku pada dia ::

salam buat semua sahabat2ku......
salamku buat mu...

Ingatlah satu perkara......
Betapa banyak kau buat padaku...
Kau takkan mampu mengantikan air mataku yang mengalir hanya keranamu...
Biarpun seribu tahun silih berganti...air mata ini takkan mampu diseka
Aku tau diriku hanya menyeksa diri sendiri...
Tapi aku tak mampu....
tak mampu untuk melarikan diri mengenang segala kisah2 kita
Dulu pasti senyuman terukir di bibirku
Tatkala teringat kan mu
akan tetapi...kini..pabila dirimu dan memori silam hadir....
Mutiara ini jatuh tanpa henti....
Adakah ia akan terhenti saat nafas ku terhenti??
Aku tidak tahu....

Aku tau sayang....

Aku tau cintamu telah hilang sedikit demi sedikit
Aku tau kau sentiasa merinduinya..
Kau hapus rindumu dengan selalu mendengar suara...
melihatnya di skrin2
Jauhhh....kau akan berpesan untuk kebaikan dirinya..
Kau menenangkannya..dan kau menjaga segalanya untuk dia
Kini....kau akan pulang...demi kerananya
Kau sentiasa mendambakannya....sepertimana yang kau penah dambakanku dulu

Pedih...memang sakit....
Pabila kita tau...lelaki yang paling kita kasihi
telah pergi buat selamanya...
Tak mengapa kau khianati ku sayang...
Aku takkan salahkannmu...ingatkah kamu?
Aku penah katakan dulu semasa kita menyemai kasih..
Dirimu hanya perlu nyatakan.....jujur...
kerna itu asas percintaan kita
Walaupun itu yang pernah ku utarakan..
Dengan cepatt...kau tangkis!!
mengatakan aKu AdaLAh ciNta AGuNGMu...walaupun pada saat2 akhir kita bersama
Tapi akhirnya segalanya berubah...ternyata lari dari butir2 manismu...
Sebab itu, aku tak menyalahimu sayang...
Sebab aku mahu hidupmu bahagia dan damai selamanya...
kerana kemaafan itu adalah kunci segalanya

Tapi 1 yang ku pegang...hatiku tetap kau pegang...
CINTAKU akan penah hadir HANYA SEKALI sahaja
hanya dulu....hAnYA UNTuKmU
Walaupun kau adalah yang keduanya..
tapi realiti kau adalah yang pertama dan terakhir buatku
CINTA SUCIku.....

Jangan risau sayang....
Bayang2ku akan lenyap dari hidupmu...
Yakni kau akan bahagia dengan insan baru yang hadir dalam hidupmu
CINTAKU telah mati buat sesiapa sahaja insan yang bernama lelaki
Aku tak menunggu kepulanganmu.....
Hatiku telah hancur..remuk...
Pabila mengetahui kehadiran insan istimewa dalam hidupmu
Tapi tak bermakna aku diam membisu dari hidupmu bermakna ada insan lain hadir..
Tapi aku bisu kerana tiada cinta akan penah hadir..
Kau telah tutup rapat2 hatiku.....

:: sekali itu ia hadir bagaikan satu cahaya warna warni dan hanya sekali itu ia hadir membunuhku..menghapuskan jiwa-jiwaku dan itu adalah selama-lamanya ::

0 comments:

Post a Comment