Tuesday, February 22, 2011

MOMENT-MOMENT CHENTA 1

Kisah KAU dan AKU
Pertemuan Pertama after habis Belajar....


Tiba-tiba teringat kisah-kisah lalu
Bagaimana kisah KAU dan AKU...
Dari selepas kita di matrikulasi Kedah
Hingga aku sambung ke Universiti
Clash, Risik dan Putus
Ternyata kau mengikuti setiap langkahku....
Inilah sinopsis bagaimana bibit chenta bermula

Selepas sahaja kami habis belajar di matrikulasi Kedah dan aku di UMT....tika itu aku baru sahaja clash 'chenta pertama'....dia menghulurkan bantuan...menemaniku untuk memulangkan barang-barang ex ku...itu PERTEMUAN PERTAMA selepas kami habis belajar - 4 tahun tidak berjumpa.



Venue: Reunion Pertama (Pertemuan Kedua...)
Lokasi: Sunway Pyramid

Lepas sahaja insiden itu..kami putus seketika...Amir dengan kehidupannya dan Aku dengan kehidupanku... 8 bulan kemudian... kawan kami~~ PALI mengaturkan REUNION kali pertama bagi ex KMK f1t7 and f1t8...

-Bersama zad, amir, khabib, mil dan pali-

Masa itulah aku bertem
u semula dengan amir.. menaiki kereta bersama Amir dan Zadhirul... tapieee....tika itu aku dah bersama ADY dimana aku telah dirisik... Luluh hati si 'dia' bila mengetahuinya tetapi lagaknya cool.... sangat cool hinggakan pabila aku sibuk membelek salah satu barang untuk hantaran bertanyakan pendapat dia.. dia berlagak seperti biasa..
***note: aku tak mengetahui dia ade hati ye...so..jangan salahkanku...sowieee darling...hehehheee

-bersama nazmil-


Venue: Reunion Kedua (Majlis Berbuka Puasa)....... Pertemuan Kelima
Lokasi: Alamanda Putrajaya

-Bersama nazmil, khabib, amir, pali dan biha-

-FuyoooOO...tengok orang tu!! Gaye tak nak lebeeeEEYY...hehhehe-

Snaye ade cerita di sebalik reunion kedua... Disinilah bermulanya detik2 perkenalan rapat kami. Setelah lama kami tak contact antara satu sama lain...reunion ni barulah aku tau amir dah bekerja di shah alam, tapiee..aku cam dengar tak dengar... bila balik rumah baru ingat2 ape yang dia cakap...soo, aku pun tanye balik masa on da way balik.. 'bukan ko keje pulau indah ke?'

Dia kata..'tak la...aku da tukar tempat keje..' so...aku pun menjawabla,'ooohhh, ko tau x? sebab tu la aku jarang contact ko ajak hangout..sebab ko kate dulu tempat keje ko komunis, jauh lak tu kat pulau indah'...hahhaa...dia pun tergelak..

Dan satu lagi..kat sini merangkap reunion ni..masa aku on da way balik...En Amir ni punyela bercerita nak cari pempuan baik2..da tak nak dah cari hot chick.. SERIK katanya..tapi aku cam biasa la...langsung tak amek port..yelaa..sapelaaa nak percaya cakap En Amir, dia yang suke HOT CHICK..KASANOVA...tetiba taste bertukar... ANEH..hahhaha

Tapiee...semenjak keluar reunion ritu...hubungan kami lebih close dari dulu, tapi tak lebeh dari seorang kawan ye.. Nak tau kenapa??
Sebab amir baru tau aku dah kosong... Terpinga2 dia bila mereka bertanyakan aku pasal insiden putus itu.. huhu...8 bulan aku mendiamkan diri dan sengaja sembunyikan dari amir bahawa aku telah kosong adalah kerana:
1) Aku tidak bersedia untuk menerima kehadiran insan istimewa -lelaki-
2) Aku tak nak dikatakan berkawan @ mencari amir bila rasa kesunyian. NO!! itu bukan aku, aku berkawan dan mencari dia bukan sebab itu...tapi sebab dia ialah kawan aku..

Jadi semenjak hari itu... Amir mula menunjukkan reaksi, mengajak aku temankan dia membeli baju raya tetapi hajat tak kesampaian...yela..malam beb~~, mane boley..hihihi...sanggup tunggu aku nak beli baju raya..last2 kene beli sendiri gak la..hehheee


Hubungan rapat kami berlanjutan hinggalah sambutan raya 2010....Ingat lagi waktu tu hari raya ke 5, aku dan amir dah start keje dimana kebanyakan orang masih lagi bercuti...harus diingatkan disini..waktu itu, aku dan amir keje tak macam HANTU lagi..kikiki... Jadi ceritanya..pukul 5.40pm.. aku pun menelefon la En Amir... saat tu mengedik panggil 'i' 'u'... ajak pakcik amir keluar.. hati ingat nak ajak2 ayam...saje..tapi time tu pun memang stress, bukan stress keje tapi tension kene keje waktu2 tengah mood rayeeEE...hahhaha~~....last2 dia betul2 cakap BOLEH3..on da way datang ke office aku... Perghhh..tak terkata aku..pakcik Amir ni memang tak boley wat main, mesti TERKEDU aku. Banyak kali dah terkene ngan dia nie...hahhhaaa...sooo kol 6 tepat dia datang... Kami pun pergi ke Tasik Shah Alam berjalan2 dan makan2....

Alkisahnya...sepanjang kami menuju ke Restoran Tasik....punyela En Amir kita ni beriya bercerita pasal pempuan idaman dia nie.. A.K.U?? Hmm..apa lagi?? Aku pun suka la mengusik dia... lalalalala~~ tak nak percaya cakap dia... siap cakap.. "udah2 la Amir...aku kenal ko kot..hiihihiee"... dia pun menjawab... "iye...setiap orang kan akan berubah, kenapa u tak percaya lak??" (p/s: lepas ngedik panggil i u kat phone tadi terus bertukar aku ko pada i u..hahhahaa)...

sooOO dengan muka selambanye aku hanya berkata "yela tu.." dan raut muka ku seperti amek endah tak endah...hehehee... Lame-lamee bila dia penuh komitmen bercerita pasal wanita idaman, datang pulak gerak ati aku ni..."pehal pulak la mamat ni beriya bebeno bercerita pasal benda ni.." Aku betul2 tak faham..amir yang tak pernah serius nampak ade sedikit keseriusan di situ...hmm..sangat2 pelik.. Tapiee macam biasa... ignore kan... Hakikatnya bila Amir bertindak begitu la persepsi aku pada dia berubah sedikit...aku da mula percaya.. YUP, dia memang da tukar taste perempuan... Tapiee..itu tidak bermakna aku faham..sebab masa itu hubungan kami tidak menampakkan ke arah lebih dari seorang kawan...cume... mungkin amir agak pelik sedikit pada petang itu kot...egegeggee (^_^)


Haaa....kat sini la best cite...
Tunggu kesinambungan cerita selanjutnya...hehehheee

2 comments:

zadirul said...

camane nama aku terjebak dalam kesah kalian ni.. bwahaha.. anyway, sho shweet.. :))

khabib said...
This comment has been removed by the author.

Post a Comment