Monday, February 28, 2011

Sang Pujangga....

Tiba-tiba teringat akan luka itu..
SAKITTT....terlalu DALAM...
PELIK??
Aku tau tidak perlu ku memikirkan semua itu..
Sudah lama telah ku delete dari fikiranku itu... Aku dah ada segalanya... Hatta seorang insan yang amat mencintai aku..dan begitu juga aku...yang sanggup berkorban apa sahaja demi kasihnya pada ku...
TAPIEEe....
kadang2 ianya datang tanpa diundang.... SAKIT itu datang... buatku rasa nak menangis secara tiba-tiba dan sakitnye hati..
kENAPA??? Kenapa dahulu aku bertemu dengan dia?? Kenapa aku baik sangat dengan dia?? Kenapa dia boleh lukakan aku sebegitu teruk?? Kenapa dia tergamak memperlakukan aku begitu?? Kenapa kejamnya dia?? Kenapa dia boleh berpaling dariku dengan begitu pantas?? 4 bulan sahaja terus declare?? dan aku?? Adakah kasih sayang dia itu DUSTA??

Itu tak termasuk mengusha dan bermain percikan awal chenta... bermaksud hanya sebulan dua dia MUNGKIN bersedih... YAAAaa...itu yang sebenarnya... KASIH SAYANG itu hanyalah pura2.. Dia hanya menjadikan 'kau' sebagai pengubat sepi... Sepi dan sedih kerana chenta yang terpendam dimiliki orang... yakni juniormu itu...Itu yang sebenarnya....


Lagipun pernah kau fikir?? Ada dia pernah risaukan kau jika kau alami kesusahan.. Tak kan.... Ada dia selalu amek berat pada kau?? Ada dia selalu lihat kau dengan penuh dalam dan tak pernah lepaskan pandangan?? Ada kau lihat chentanya?? Ada dia selalu gembira dan tersenyum tatkala tiap kali bertemumu?? ADA?? TIDAKKK.... Ada pun minimal je... Bukan seperti chenta sejatinya seperti alwani...

TAPIEEeee apa2 pun...
Kesian pada ibu yang bengkak mata mengalir air mata kerana dia... Kesian ibu yang penat susah masakkan dia.. Teringat ibu mesti terbaring sakit2 badan masakkan untuk dia... Kesian ibu yang terpaksa terima hinaan dan fitnah dari mak dia... Ibu terima dengan penuh sabar...tak pernah ku tengok insan yang sedemikian rupa

Buat si dia...terima kasih di atas segalanya... DIAM kau melindungi kebenaran dan membenarkan fitnah itu walhal kau tahu keadaan sebenarnya.. dan kau kenal siapa ibuku dan ternyata ia begitu terpesong dari amarah dan hinaan ibumu. Kau tidak langsung bersuara dan nyata kau membenarkannya... TIDAK MENGAPA jika kau hanya lukakan aku sahaja, TETAPI ternyata ia sia-sia untuk ibuku menabur seluruh kasih sayangnya untuk diri sepertimu...

SEKARANG... nampak ibu da gembira.. gembira bersama suami dan anak2 terchenta... dan paling ketara gembira kerana bukan sahaja aku bahagia bersama amir tetapiiieee ibu juga lebih bahagia bersama amir. Dengan PERPISAHAN ini.. ternyata ibu sangat hepi mendapat bakal menantu yang baik dengan anaknya, yang riang dan hormat ibu ayah...langsung tak pernah susahkan ibu ayah, malah sentiasa menolong jika ada kesukaran dan bukan itu sahaja... ibu teramat gembira mendapat bakal besan yang sangat baik... Ibu tak sangka mak amir boleh belikan baju sepasang sedondon buat ibu n ayah...siap berbalut dalam kotak lagi + reben... hahhahaa.... berborak mereka berdua dalam telefon punyelah lama... belum lagi bile aku datang je rumah amir, tak sah suruh aku makan dulu... (^_^)

yang pENTING...A.K.U dan A.M.I.R sangat heepiEEeee lihat mereka

BUAT Ibu... ini adalah hadiah dan balasan yang Allah berikan pada ibu dan ayah atas kebaikan yang ibu lakukan pada 'orang lain'.. ini adalah balasan untuk kesabaran kalian dan ini ialah balasan atas semua keikhlasan tanpa mengharapkan sebarang balasan dari mereka... aminnn...

Ya Allah... aku tidak mengharapkan sebarang penghargaan dan balasan dari dia dan mereka... Atas dasar keikhlasan itu ya Allah... Kau berikan sinar bahagia untukkku, Kau datangkan aku seorang insan yang lebih menyayangi dan menghargaiku serta Kau anugerahkan aku kalangan keluarga yang baik... Ku bersyukur kepadamu Illahi

0 comments:

Post a Comment